מהומות סמוך לחווארה, כוחות מתגברים את הגזרה

אתר קול חי No Comments on מהומות סמוך לחווארה, כוחות מתגברים את הגזרה

לאחר הפיגוע הקשה אתמול בו נהרגו שני האחים הלל ויגל הי"ד, התרחשו מהומות בחאוורה, כאשר יהודים שרפו בתים וכלי רכב של פלסטינים. צה"ל מתגבר כוחות בגזרה, והמצוד אחר המחבל נמשך

צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אמש, לאחר הפיגוע הקשה בו נהרגו האחים הלל ויגל הי"ד, אירעו מהומות נקמה של מתיישבים קיצוניים בערביי חווארה במסגרתן הובערו עשרות בתים ומכוניות. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח על הרוג ומאות פצועים.

כבר מאתמול, תוגברו יחידות מג"ב וצה"ל בכפרי ובצירי יו"ש, ולפני שעה קלה, נכנס גדוד רותם של חטיבת גבעתי לגיזרת שכם כחלק מתיגבור הכוחות. במקביל, הגיעו לוחמי גדוד 202 של הצנחנים כדי לסייע לכוחות במרדף אחרי המחבל. במסגרת המרדף הוטל כתר נושם על העיר שכם שחווארה נחשבת לפריפריה שלה.

עקב המהומות שאירוע במקום, חווארה חסומה לתנועה מצומת יצהר הגדולה לצומת תפוח לשני הכוונים. ניתן לנסוע דרך ציר גלעד או דרך ציר הגבעות של איתמר לכיוון הבקעה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למצב ואמר: "קרה היום אסון נורא. אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחת יניב, שאיבדה שניים מבניה היקרים, ה' יקום דמם. צה"ל וכוחות הביטחון כרגע נמצאים במרדף אחר הרוצח. אנחנו נמצא אותו, אנחנו נלכוד אותו ואנחנו נבוא אתו חשבון".

"אני מבקש גם כשהדם חם והרוחות לוהטות – לא לקחת את החוק לידיים. אני מבקש לתת לצה"ל ולכוחות הביטחון לעשות את עבודתם. אני מזכיר לכם שבשבועות האחרונים הם חיסלו עשרות מחבלים ומנעו עשרות פיגועים. תנו לצה"ל להשלים את המרדף, אל תיקחו את החוק לידיים – וביחד ננצח את הטרור" קרא.

video
play-sharp-fill

ראש האופוזיציה לפיד אמר: "המליציות של סמוטריץ׳ יצאו לשרוף את חווארה כדי לטרפד את הפסגה בעקבה של נתניהו וגלנט. הממשלה הזו מסוכנת לביטחון ישראל".

שר הביטחון יואב גלנט הגיב: "גם בסיומה של יממה קשה וכואבת, בה שני אחים צעירים נרצחו בידי מחבל שפל, אני קורא לאזרחי ישראל: אל תקחו את החוק לידיים. הפרות הסדר בחאוורה מסכנות את האזרחים, ופוגעות בפעילות כוחות הביטחון במצוד אחר המחבלים. אני סומך על מפקדי ולוחמי צה״ל, ובטוח כי ישימו את ידם על הרוצחים".

נשיא מדינה יצחק הרצוג: "נטילת החוק בידיים, פרעות ואלימות כלפי חפים מפשע – אינם דרכנו ואני מגנה זאת בתוקף. עלינו לאפשר לצה״ל, למשטרת ישראל ולכוחות הביטחון ללכוד את המחבל הנתעב ולהשיב את הסדר על כנו לאלתר".

הרמטכ״ל הגיע מאורח יותר לזירת הפיגוע וקיים הערכת מצב ותחקיר ראשוני בנקודה. "בשעות האחרונות, התפתחו בשומרון הפרות סדר אלימות במספר מוקדים, אשר מטופלות על ידי צה"ל, מג"ב , כב"ה, מ"י ושאר כוחות הביטחון" אמר. הרמטכ״ל הנחה על תגבור כוחות נוסף לסיכול פיגועים ומניעת הפרות סדר, לצד חיזוק והגברת המאמצים ללכידת המחבלים.

יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי הגיב: ‏"הדם של כולנו רותח בעקבות רצח האחים הלל ויגל יניב הי״ד, אבל למרות זאת אסור לנו לקחת את החוק לידיים. ההצתות בחווארה עלולות להצית את יהודה ושומרון ולגרום להרג והרס. צה״ל, השב״כ וכוחות הביטחון פועלים בנחישות נגד המחבלים וחיסלו עשרות מחבלים מתחילת השנה. תנו לצה״ל לפעול כי רק ככה ננצח".

 

 



0 תגובות